DSpace Repository

Genesis of the «Woman`s» War in Creativity of Svetlana Alexievich (Based on the Material of the Novels «The Unwomanly Face of War» and «Zinky Boys»)

Show simple item record

dc.contributor.author NOVYKOV, ANATOLIY
dc.contributor.author KLEIMENOVA, TETIANA
dc.contributor.author KUSHNIEROVA, MARYNA
dc.contributor.author MARIEIEV, DMYTRO
dc.contributor.author HOHOL, NATALIIA
dc.date.accessioned 2022-01-25T06:39:09Z
dc.date.available 2022-01-25T06:39:09Z
dc.date.issued 2021-12
dc.identifier.citation Novykov A., Kleimenova T., Kushnierova M., Marieiev D., Hohol N. Genesis of the «Woman`s» War in Creativity of Svetlana Alexievich (Based on the Material of the Novels «The Unwomanly Face of War» and «Zinky Boys»). AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 2021. : 11/02 (VOLUME 10, ISSUE 2), Decemder, 2021. P. 182–187. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1682
dc.description.abstract У статті досліджено особливості художньо-документального осмислення німецько-радянської та радянсько-афганської війн в романах Світлани Алексієвич «У війни нежіноче обличчя» та «Цинкові хлопчики». Це відбувається через сприйняття жінки як безпосередньої учасниці війни, матері, дружини, у якої війна забрала найдорожче – сина, чоловіка, батька. Наявність архетипних образів для поєднання окремих розділів є поширеною практикою в обох романах. У своїх романах С. Алексієвич представила архетипний образ жінки-хранительки сучасного звучання, з переконливими індивідуальними рисами, переконуючи читача, що цей образ завжди актуальний, адже кожен талановитий митець розкрив не лише його оригінальний зміст, а й торкнувся того нового, що є близьким людині кожного століття. uk_UA
dc.description.abstract The article examines the features of a fiction-documentary comprehension of the German-Soviet and Soviet-Afghan wars in the novels of Svetlana Alexievich «The unwomanly face of war» and «Zinky Boys». It occurs through the perception of a woman as a direct participant in the war, a mother, wife, whose war took away the most expensive – son, husband, father. The presence of archetypal images to combine separate chapters is common in both novels. In both her novels, S. Alexievich gave the archetypal image of a woman-keeper of modern sound, individual features, convincing the reader that this image is always relevant because each talented artist revealed not only its original meaning, but also created something new that was close to the man of each century. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher AD ALTA: JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH uk_UA
dc.subject Образи-архетипи uk_UA
dc.subject жінка-мати uk_UA
dc.subject німецько-радянська війна uk_UA
dc.subject радянсько-афганська війна uk_UA
dc.subject радянська пропаганда uk_UA
dc.subject images-archetypes uk_UA
dc.subject woman-mother uk_UA
dc.subject German-Soviet war uk_UA
dc.subject Soviet-Afghan war uk_UA
dc.subject Soviet propaganda uk_UA
dc.title Genesis of the «Woman`s» War in Creativity of Svetlana Alexievich (Based on the Material of the Novels «The Unwomanly Face of War» and «Zinky Boys») uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account