У статті аналізується гоголівський текст у художньому осмисленні вітчизняних поетів, творчість яких припала на 90-ті роки ХХ ст. У творах В. Неборака, Ю. Андруховича, І. Андрусяка, Ю. Ґудзя, В. Кордуна відображено особливості постмодерного сприйняття гоголівського тексту з огляду на його співзвучність авторському світобаченню. Відзначено, що упізнаваність гоголівських мотивів і образів розширює межі їх поетичної інтерпретації, допомагає творити нову художню реальність. Визначено, що поєднання традиційного і новаторського підходів до тлумачення ключових образів Гоголевої творчості відіграє важливу роль у відтворенні, художньому осмисленні й інтерпретації явищ і подій дійсності. На матеріалі літературної творчості представників літературного гурту «Бу-Ба-Бу» доведено, що гоголівський текст окреслює простір думок вітчизняних письменників не лише у межах поетичного дискурсу.
The article analyzes the Hohol's text in literary interpretation of Ukrainian poets of the end of the 20th
century. The works of Viktor Neborak, Yuriy Andrukhovych, Ivan Andrusyak, Yurko Gudz, Viktor Kordun illustrate the features of postmodern perception of Hohol's motives considering their consonance to author's outlook. It is noted that Hohol's images recognition extends the ways of their poetic interpretation, creates new literary reality. It is defined that the combination of traditional and innovative approaches to the interpretation of main images in Hohol's works helps to reproduce, comprehend and interpret the phenomena and events of reality. On the material of the works of literary group «Bu-Ba-Bu» representatives it is proved that Hohol's text outlines the thoughts of Ukrainian writers not only within poetic discourse.